- Vilka är målgruppen?
- Var publicerades reklamen (Vilken tidning? Radio en viss tid/kanal? Datorn, var? Tv, vilken kanal/program? Osv.)
- Vilket säljargument används?
- Hur har de utnyttjat färg, form, lukt, känsel för att sälja in sin produkt/skapa sitt varumärke?
- Tror du att det fungerar på målgruppen (varför?)
Mål med undervisningen
Mål med undervisningen
- Kommunicera med bilder för att uttrycka budskap - Skapa bilder med digitala och hantverksmässiga tekniker och verktyg samt med olika material
- Undersöka och presentera olika ämnesområden med bilder - Analysera historiska och samtida bilders uttryck, innehåll och funktioner.
- Kommunicera med bilder för att uttrycka budskap - Skapa bilder med digitala och hantverksmässiga tekniker och verktyg samt med olika material
- Undersöka och presentera olika ämnesområden med bilder - Analysera historiska och samtida bilders uttryck, innehåll och funktioner.
måndag 9 april 2012
åk 8 Massmedia
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar